Zakończono realizację zadania pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Jelenia Góra – Etap XI”
Informujemy, że zakończono realizację zadania pn: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Jelenia Góra – etap XI” polegającego na demontażu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest.
Prace związane z usuwaniem azbestu wykonane zostały przez wyspecjalizowaną firmę
i obejmowały:
- demontaż balustrad balkonów budynków mieszkalnych,
- demontaż pokrycia dachowego budynków mieszkalnych, budynków gospodarczych, altan działkowych oraz wiat,
- odbiór zdemontowanych wcześniej wyrobów azbestowych.
Łącznie w tym roku usunięto 32,86 Mg azbestu z 19 nieruchomości położonych na terenie miasta Jelenia Góra (z 11 posesji zdemontowano, zabezpieczono, przetransportowano i przekazano na składowisko odpadów 16,75 Mg wyrobów zawierających azbest oraz z 9 posesji zabezpieczono, przetransportowano i przekazano na składowisko odpadów 16,11 Mg wyrobów zawierających azbest).
Zadanie zrealizowano ze środków pochodzących z budżetu Miasta Jelenia Góra oraz środków własnych przedsiębiorców. Koszt całkowity zadania wyniósł 44 672,04 zł.
Celem realizowanego przez Miasto Jelenia Góra „Programu usuwania azbestu dla miasta Jelenia Góra” jest zaplanowanie bezpiecznego dla zdrowia mieszkańców i środowiska naturalnego usunięcia wyrobów zawierających azbest z obszaru miasta do końca 2032 roku. Program funkcjonuje od 2007 roku. W tym czasie usunięto z terenu miasta Jelenia Góra 624,727 Mg wyrobów zawierających azbest.