Nadal przyjmujemy i wprowadzamy deklaracje do CEEB!
Szanowni Państwo,
30 czerwca 2022 r., minął ustawowy termin, do którego właściciele i zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych składają deklaracje do CEEB. Nie zmienia to jednak sposobu pracy w urzędach.
Obowiązek złożenia deklaracji do CEEB wynika z ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków i nie jest to obowiązek jednorazowy.
Zgodnie z przepisami, obowiązek ten nadal z nami pozostaje:
· dla nowych źródeł ciepła – 14 dni od uruchomienia,
· dla źródeł ciepła wymienianych na nowe - 14 dni od uruchomienia,
· dla wszystkich zapominalskich – natychmiastowe złożenie deklaracji.
To oznacza, że nadal przyjmujemy i wprowadzamy deklaracje do CEEB!
Aplikacja CEEB.gov.pl również działa tak, jak dotychczas.
Podpisaną wersję papierową należy złożyć w :
Urzędzie Miasta Jelenia Góra
ul. Okrzei 10 pokój 213
lub przesłać pocztą na adres:
Urząd Miasta Jelenia Góra
Plac Ratuszowy 58
58-500 Jelenia Góra
Ponadto przypominamy, że pracownicy gmin na wprowadzenie do CEEB już otrzymanych deklaracji papierowych, mają 6 miesięcy od dnia ich złożenia.
To oznacza, że proces wprowadzania deklaracji do systemu w gminach nadal trwa.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to jeden z elementów tzw. Zintegrowanego Systemu Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE), który powstaje w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego. Jej celem jest poprawa jakości powietrza walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.: "kopciuchów". Aby uzyskać wszystkie wymagane informacje na temat CEEB, należy, po wejściu na stronę GUNB.gov.pl wybrać przycisk CEEB. lub teraz kliknąć a ten link: info-CEEB.
UWAGA:
Jednocześnie informujemy, że Urząd Miasta Jelenia Góra nie wydaje, żadnych zaświadczeń o wpisie do CEEB, ( potrzebnych do zakupu węgla ) gdyż na dzień dzisiejszy nie ma żadnych wytycznych i nie ma się do czego odnieść, należy poczekać na zapisy ustawy !!!!