Rekrutacja do szkół podstawowych 2017 \ 2018

 
Rekrutacja  do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkolny odbywa się w sposób następujący:
 
  • Rekrutacja od 20 kwietnia 2017 r. do 5 maja 2017 r. obywać się będzie w formie elektronicznej;
 
  • Rekrutacja uzupełniająca 23 maja 2017 r. do 12 sierpnia 2017 r. odbywać się będzie w formie tradycyjnej bezpośrednio w szkole, która będzie jeszcze dysponowała wolnymi miejscami.
 
Rodzice dzieci zamieszkałych w obwodzie danej szkoły podstawowej w terminie od 20 kwietnia 2017 r. do 5 maja 2017 r. mogą potwierdzić wolę uczęszczania do szkoły obwodowej swojego dziecka za pomocą witryny www.jeleniagora.podstawowe.vnabor.pl, z której należy wydrukować stosowną deklarację, podpisać i dostarczyć do sekretariatu danej szkoły.
Obwody szkół podstawowych wynikają z uchwały nr 290.XL.2017 Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe.
Potwierdzenia woli uczęszczania do szkoły obwodowej można również dokonać poprzez wypełnienie deklaracji, o której mowa powyżej bezpośrednio w sekretariacie szkoły obwodowej (z pominięciem witryny internetowej). Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wolne miejsca w szkołach podstawowych dla kandydatów, którzy nie deklarują uczęszczania do swoich szkół obwodowych. 
 
Witryna naborowa- www.jeleniagora.podstawowe.vnabor.pl - dla rodziców będzie dostępna od 20 kwietnia 2017 r. do 5 maja 2017 r.
 
Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami, na podstawie kryteriów ustalonych  w uchwale nr 292.XL.2017 Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie kryteriów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, mianowicie:
 
  • miejsce zamieszkania kandydata: na terenie Jeleniej Góry, poza obwodem danej szkoły;
 
  • kandydat, którego rodzeństwo uczęszcza w bieżącym roku i będzie uczęszczać w kolejnym roku szkolnym do szkoły podstawowej pierwszego wyboru lub do zespołu szkół, w skład którego wchodzi szkoła podstawowa pierwszego wyboru;
 
  • kandydat, którego rodzeństwo kandyduje do tej samej szkoły podstawowej pierwszego wyboru;
 
  • kandydat, którego miejsce pracy jednego  z rodziców/opiekunów prawnych znajduje się w obwodzie szkoły podstawowej pierwszego wyboru;
 
  • kandydat, którego krewni wspierający rodziców/opiekunów prawnych w zapewnieniu należytej opieki, zamieszkują w obwodzie szkoły podstawowej pierwszego wyboru.
 
W przypadku gdy po przeprowadzeniu rekrutacji liczba kandydatów, którzy uzyskali tę samą liczbę punktów jest większa niż liczba wolnych miejsc, o przyjęciu do szkoły będą decydować następujące tzw. kryteria ustawowe:
 
1) wielodzietność rodziny kandydata – potwierdzona oświadczeniem rodzica,
 
2) niepełnosprawność kandydata - potwierdzona orzeczeniem o niepełnosprawności,
 
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata - potwierdzona orzeczeniem o niepełnosprawności,
 
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata - potwierdzona orzeczeniem o niepełnosprawności,
 
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata - potwierdzona orzeczeniem o niepełnosprawności,
 
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie - potwierdzone prawomocnym wyrokiem sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczeniem o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
 
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą – potwierdzone dokumentem poświadczającym objęcie dziecka pieczą.
 
Kryteria te mają jednakową wartość, są brane pod uwagę łącznie.
 
Wniosek o przyjęcie do szkoły podstawowej może być złożony do nie więcej niż trzech wybranych szkół. We wniosku określa się kolejność wybranych szkół podstawowych (oddziałów) w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych (wzór wniosku będzie dostępny od dnia 20.04.2017 r.). 
 
Wniosek należy wypełnić w systemie, wydrukować, podpisać i dostarczyć do szkoły „pierwszego wyboru”
 
Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie powyższych kryteriów, składane w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.  Oświadczenia, o których mowa powyżej, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
 
W uzasadnionych przypadkach przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwrócić się:
 
1) do rodziców o przedstawienie dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, 
 
2) lub, w szczególnych przypadkach, do Prezydenta Miasta o potwierdzenie ww. okoliczności. Prezydent Miasta potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni.
 
Postępowanie rekrutacyjne do szkoły podstawowej przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności: 
 
1) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
 
2) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
 
3) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
 
Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do szkoły oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do kwalifikacji do danej szkoły.
 
Rodzice kandydata zakwalifikowanego do szkoły podstawowej są zobowiązani do potwierdzenia woli uczęszczania do szkoły pierwszego wyboru.
 
Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły. Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc. Listy, podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia. Dzień podania do publicznej wiadomości listy jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
 
W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej szkoły. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym. 
 
Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. 
 
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
 
Na rozstrzygnięcie dyrektora publicznej szkoły służy skarga do sądu administracyjnego – skargę wnosi się za pośrednictwem dyrektora szkoły, którego działanie jest przedmiotem skargi.
 
Kolejność zgłoszeń (logowania w systemie) nie ma wpływu na pierwszeństwo w przyjęciu dziecka do szkoły.
 
Zaznaczenie w formularzu sformułowania „Odmawiam odpowiedzi” równoznaczne jest z przyjęciem do wiadomości faktu, iż dane kryterium nie będzie brane pod uwagę na etapie kwalifikowania kandydata do szkoły.
 
Rekrutacja uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do oddziałów integracyjnych zorganizowanych przy Szkole Podstawowej nr 8 w Jeleniej Górze odbywa się metodą tradycyjną -  poza systemem elektronicznym – bezpośrednio w placówce. Uczniowie bez orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego przystępują do naboru elektronicznego na zasadach ogólnych opisanych powyżej.
 
Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor szkoły uruchomi postępowanie uzupełniające.
 
ZAŁĄCZNIKI
 
  • Kryteria naboru, punktacja i sposoby ich dokumentowania - załącznik nr 1;
 
  • Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Jelenia Góra, dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły  - załącznik nr 2;
 
  • Terminy przeprowadzania uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Jelenia Góra, dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły  - załącznik nr 3.

Załącznik nr 1

KRYTERIA NABORU do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych na rok szkolny 2017/2018, punktacja i sposób ich dokumentowania

 


Kryteria wynikające z Uchwały nr 292.XL.2017 Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 31 marca 2017 r.

w sprawie kryteriów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych

Lp.

Kryterium

Liczba punktów

Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów

1.

Miejsce zamieszkania kandydata: na terenie Jeleniej Góry, poza obwodem danej szkoły

8

Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, czasowy, umowa najmu mieszkania

2.

Kandydat, którego rodzeństwo uczęszcza w bieżącym roku i będzie uczęszczać w kolejnym roku szkolnym do szkoły podstawowej pierwszego wyboru lub do zespołu szkół w skład którego wchodzi szkoła podstawowa pierwszego wyboru.

5

Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego, oraz potwierdzenie szkoły na podstawie ewidencji szkoły

3.

Kandydat, którego rodzeństwo kandyduje do tej samej szkoły podstawowej pierwszego wyboru

5

Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego

4.

Kandydat, którego miejsce pracy jednego z rodziców znajduje się w obwodzie szkoły podstawowej pierwszego wyboru

1

Zaświadczenie o zatrudnieniu/ oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego że miejsce pracy jednego z rodziców/ opiekunów prawnych znajduje się w obwodzie szkoły podstawowej pierwszego wyboru

5.

Kandydat, którego krewni wspierający rodziców/opiekunów prawnych w zapewnieniu należytej opieki, zamieszkują w obwodzie szkoły podstawowej pierwszego wyboru

1

Oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o zamieszkiwaniu w obwodzie szkoły podstawowej pierwszego wyboru krewnych, którzy wspierają ich w zapewnieniu należytej opieki kandydatowi.

Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania

20

-

Kryteria wynikające z Uchwały nr 292.XL.2017 Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie kryteriów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, stosowane  w przypadku kandydatów, którzy uzyskali tę sama liczbę punktów

1

wielodzietność rodziny kandydata*

1

oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego

2

niepełnosprawność kandydata

1

orzeczenie o niepełnosprawności (kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem)

3

niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata

1

orzeczenie o niepełnosprawności (kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem)

4

niepełnosprawność obojga rodziców kandydata

1

orzeczenie o niepełnosprawności (kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem)

5

niepełnosprawność rodzeństwa kandydata

1

orzeczenie o niepełnosprawności (kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem)

6

samotne wychowanie w rodzinie

1

prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację, lub akt zgonu (kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem) oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz o niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem

7

objęcie kandydata pieczą zastępczą

1

dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą (kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem)

Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania

7

-


 

Załącznik nr 2

Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Jelenia Góra, dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły

L.p.

 

Rodzaj czynności

Termin

w postępowaniu rekrutacyjnym

 

 

1.

 

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

od 20 kwietnia 2017 r. godz. 8.00 do 5 maja 2017 r.

godz.13.00

 

 

 

2.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

do 8 maja 2017 r. 

 

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

 

15 maja 2017 r. godz. 11.00

 

 

4.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia

od 15 maja 2017 r. godz. 11.00

do 19 maja 2017 r. do godz. 13.30

  

 

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

 

22 maja 2017 r. godz. 08.00

 

 

 

Załącznik nr 3

Terminy przeprowadzania  uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Jelenia Góra, dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły

 

 

L.p.

 

Rodzaj czynności

Termin

w postępowaniu uzupełniającym

 

 

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

od 23 maja 2017 r. godz. 8.00

do 12 sierpnia 2017 r. do godz.14.30

 

 

 

2.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

 

do 16 sierpnia 2017 r.

 

 

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

 18 sierpnia 2017 r. godz.10.00

 

4.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia

 od 18 sierpnia 2017 r. do 24 sierpnia 2017 r.

 

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

 

25 sierpnia 2017 r. godz. 10.00

 

 

 

Powrót do Rekrutacja

 

Kalendarz FB